maandag 24 juli 2017

Tinny tegen de nieuwe muur

Anderhalf jaar heeft mijn naaiblog stil gelegen.
Anderhalf jaar hebben we gebouwd.
Anderhalf jaar hebben we tijdelijk in een krotje de bouwperiode overbrugd.
Anderhalf jaar heeft mijn naaimachine niet op volle toeren gedraaid.

De verhuis naar ons nieuw huis heeft lang aangesleept. De dozen zijn nog niet allemaal uitgepakt, maar wat ik wel meteen installeerde tegen dat de vakantie van start ging, was mijn naaihoek. Want voor ons nieuw huis had ik aan de architect gevraagd om in mijn bureau voor een hoekje te zorgen waar naaimachine en stof een vast plaatsje zouden vinden. Het werd meteen in gebruik genomen.

We zijn intussen weer helemaal vertrokken! Er werden eerst en vooral gordijnen genaaid zodat de kinderen in goed verduisterde kamers konden slapen -leve de nachtrust- maar het liefst van al naai ik toch wel kleren voor mijn dochters. Gelukkig :-) loopt de kleerkast van de oudste stilaan leeg (richting kleerkast van de jongste)... dus ik ging van start met een Tinny. Altijd goed.

Voor de stof ging ik voor het eerst langs bij Stoffen Van Leuven in Schellebelle. Viel me dat mee zeg! Alles hebben ze daar, echt alles. Ik keek mijn ogen uit en verdwaalde er voor bijna een uur. Ik was er nog nooit geweest aangezien het nogal veraf was. Gezien we nu op een kleinere afstand wonen, vrees ik dat het daar toch een vast stoffenadresje zal worden.

Maar goed, het resultaat dus.
Ik vond een couponnetje met flamingo's en een effen katoentje van mooie kwaliteit aan halve prijs in de soldekes.

Het patroontje van Straightgrain was alweer te wijd voor mijn smalpoepke. Ik maakte het bovenstuk voor mijn 7-jarige in een breedte 4 jaar en een lengte van 6 jaar. En dat valt prima.


Gebaseerd op haar lentefeest-jurk, zorgde ik onderaan voor een cirkelrok, afgewerkt met een biais aan de binnenkant. Want 7 jaar, da's toch nog niet te oud om te zwieren hé.


Zij blij! En wij ook hoor, met onze muur.




Stof: katoen van bij Stoffen Van Leuven

Bakstenen: Septem 7021 bij Vandemoortel
Hout: Free Willy (ayous) bij Outdoor Wood Concepts

1 opmerking:

  1. een hele mooie, hopelijk kan je nu terug wat tijd voor jezelf nemen en de kleerkasten aanvullen met mooie zelfgemaakte spulletjes

    BeantwoordenVerwijderen