vrijdag 29 juli 2016

Inhaalmanoeuvres

Potverdorie. Dat ik bijna nog niet genaaid heb in de vakantie. Dat ik mijn blog hier al schandalig verwaarloosd heb de laatste weken. Dat we bijna op reis vertrekken. En dat mijn oudste haar jurkjes schandalig kort aan't worden zijn.

Ik kon deze week ook gewoon gaan shoppen om de leger wordende kast van mijn oudste aan te vullen, maar zeg, als ge kleedjes kunt naaien, dan zet een mens zich toch al liever eens achter de machine, nietwaar?
Tijd om er eens met volle goesting in te vliegen, nog voor de koffers gepakt worden!

We gaan op reis en we nemen mee... wat vers naais, zijnde:



Een jurkje naar het patroon Once Upon a Party, van Ienemiene. Een patroon met heel toffe opties, maar het valt zeer breed, wat toch wel enige drastische aanpassingen heeft gevraagd om schoon rond het lijveke van ons oudste smalpoepke te vallen. De eerste versie van deze jurk die ik uitprobeerde, hangt in de kast te wachten tot ze een jaar of twee ouder is... tenzij ik nog eens goesting krijg om alles nog wat bij te werken.
Deze versie maakte ik met een mintgroen katoentje, dat al een tijd in mijn kast te wachten lag op het juiste jurkje.

Omdat mijn blog deze maand twee jaar bestaat, viel mijn oog nog eens terug op het allereerste jurkje dat hier z'n weg vond. De strikjurkjes op de wijze van Emma en Mona blijven toppertjes. Ze behoeven geen rits of geen knoopjes en zitten razendsnel ineen. Bovendien liggen de SVDHZ patroontjes hier standaard in alle maten klaar omdat ze op het lijf van mijn dochters geschreven lijken te zijn. Ideaal dus bij schaarste aan kleedjes in de kast... altijd goed om snel nog een inhaalmanoevre te realiseren.

Dus, het werd nog eens een patroon van Stof-voor-durf-het-zelvers, met een strikje als sluiting op de schouder.



Geweldig stofje trouwens, niet? Het is een katoentje van Hamburger Liebe. Ik vind het prachtig.
Ik haalde het bij Lavvie Ebbel in Velzeke, met het idee om er een soldenkoopje te gaan doen... en natuurlijk keerde ik met de nieuwe collectie terug huiswaarts. Gelukkig kocht ik er genoeg van om voor de jongste nog wat te maken, want volgens mij zal het snel uitverkocht zijn.

Dit weekend staan er nog enkele rimpelrokjes voor de jongste op het programma: altijd mooi en snel klaar om nog gauw mee in de koffer te proppen. Ik weet alvast met welk stofje ik ga beginnen...

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen