zondag 12 juni 2016

Nachthemd. Pin it & make it.

's Avonds om 23u nog aan iets beginnen, omdat je het de dag nadien wil afgeven. Kent u dat?
Mij overkomt het regelmatig. *Geeuw*. Het was laat vannacht. Halfdrie. Maar ik heb wel een mooi hemdje in elkaar gekregen. Vanavond kruip ik dan maar eens extra vroeg onder de wol.

Babyborrel van Loïc vandaag. Neen, deze keer geen achterneefje of geen achternichtje, maar het kindje van een collega. Een hemdje moest het worden, met een bijhorend slabbetje. In de facebookgroep Gratis Naaipatronen en via Pinterest vond ik een de link naar het patroon van dit babyhemdje.
In het begin was me alles nogal onduidelijk... was de naadwaarde inbegrepen of niet? Soit, gewoon proberen en zien waar we uitkomen, zoals ik gewoonlijk nogal doe.

Ik ben heel tevreden van het resultaat:


Het leuke aan het patroontje is dat de schoudernaad niet op de schouder valt, maar op het voorpand. Iets anders dan anders. Omdat het al zo laat was, koos ik voor een eenvoudig exemplaar, maar het is het ideale patroontje om je helemaal te laten gaan met paspelband en allerlei toeters en bellen.
Op de achterkant zit er ook een mooie rugneep. Op de voorkant zit een borstzakje, altijd net iets leuker.

Ik had nog nooit een knopenpat gemaakt op de manier die in de bijhorende werkbeschrijving staat, maar ik vind het wel heel netjes zo! Zeker eens proberen.



Stof en fournituren: Veritas
Patroon: Sewing Rabbit


1 opmerking:

  1. Het is erg leuk geworden en leuk gedaan met dat contrast. Al was het laat het resultaat is geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen