zondag 10 april 2016

Pin it & Make it - Voor Louise, in twee delen

Achterkleinkind nummer 8. Louise.
Er werd deze vakantie aan de lopende band babynaais gemaakt.
Eerlijk? Ik was blij dat het een meisje was. Kleedjes, fantasietjes, ... het blijft toch leuk om voor een meisje te naaien. Mijn inspiratie is in ieder geval altijd groter als ik voor een meisje mag naaien.

Zoals je eerder deze week al zag, maakte ik voor de kleine Louise al een Grace-jurkje. De dagen nadien vulde ik haar cadeaupakketje aan met enkele slabbetjes en een An-tasje.
De inspiratie voor de slabbetjes vond ik tussen de vele gratis patroontjes op mijn Pinterest board.


Het Grace-jurkje bleef de basis van het pakketje.





En het An-tasje, daar zat ik een beetje mee. Het is een héél leuk patroontje, een héél leuk tasje. Ik wou er absoluut iets mee doen voor dit babypakketje maar wist niet meteen wat.
Na enkele dagen nadenken en blijven bladeren door mijn verzamelde Pinterest-ideetjes, besloot ik het An-tasje aan te passen. Ik wilde namelijk dat er 4 luiers in zouden passen.

Ik vergrootte het tasje 4 cm in de breedte en 2 cm in de hoogte en kwam tot dit resultaat: er passen perfect 4 luiertjes in!



Maar...
... het is paasvakantie, ik heb een beetje meer tijd dan anders.... en rommelde nog eens in mijn stoffenkast. Ik wilde nog iets maken.

Ik maakte dan maar een tweede pakketje voor Louise!

In mijn stoffenkast lag nog een mooi meisjesstofje van Art Gallery. Mijn dochters waren er gek van toen ik het meebracht naar huis en ik maakte er voor hen al een jurkje mee.
Ik nam de patroondelen van het Zo Geknipt babyjasje er nog eens bij, legde alles open op de stof. Ik zag dat er nog wel een jasje uit kon! Er was zelfs nog wat stof over voor extra slabbetje! Alle stof, tot de laatste vierkante centimeter kon nog gebruikt worden.

Maar het was al 23u... de dag nét voor de babyborrel...
Zei ik al dat ik vaak het best presteer onder druk?
Wel, komaan, nog snel wat stof knippen en misschien morgenvroeg nog afwerken?

Morgenvroeg? Hmm... het werd deze nacht 2u.




En zo werden het twee pakketjes voor Louise.
Eentje van Soft Cactus (Petite Couture) en eentje van Art Gallery (Liesellove).

En intussen werd eergisteren achterkleinkind nummer 9 geboren (hoera, weer een meisje!).
Wordt vervolgd...
















2 opmerkingen:

  1. wat een leuk geschenkje. de tip van het an-tasje onthoud ik voor een volgend babygeschenkje. leuk om luiers op een elegantere manier mee te kunnen nemen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo schoon! Dat slabbetje met dat kraagje is ook superschattig, dat ga ik ook eens doen! :-) Het konijnenstofje werd hier trouwens ook uitgebreid benut: http://www.sproetesnoet.be/2016/04/hop-bunny-hop.html?m=1

    BeantwoordenVerwijderen