dinsdag 5 april 2016

Grace-ieuze konijnen

Alweer konijnen. Mijn laatste blogberichten gaan over niks anders meer.
Ik kocht dan ook heel veel van de Rabbit Race van Soft Cactus, omdat ik er helemaal gek van ben, dat zei ik dit weekend al, toen ik er dit blogbericht over postte. Ik zie zoveel mogelijkheden met dit stofje, dat het gewoon op moet. Erger nog, ik bestelde er vorige week zelfs nog 2 meter bij...

Ik zit in een niet-aflatende babycadeautjesrace, want de ene babyborrel volgt hier op de andere.
Vorig weekend gaf ik een cadeautje af voor een jongen - Zei ik al dat ze nog speciaal lieten weten dat ze er enorm blij mee waren? Altijd leuk toch! - en gisteren begon ik aan het babypakketje voor een meisje, achterkleinkind nummer 8 in de familie, Louise.

Het geweldige gratis patroontje van het Grace-jurkje van de madam achter Emma en Mona stak al langer mijn ogen uit. Ik heb wel dochters, maar helaas geen baby's meer. Ik kon dus niet anders dan verlangen naar het moment dat er in onze omgeving een meisjesbaby werd geboren, zodat ik het eindelijk eens kon maken en cadeau kon doen.

Zoals we van Emma en Mona gewend zijn, is het alweer een heel fijn patroontje, makkelijk te verwerken en in een wip klaar.

Ik maakte er wel m'n eigen ding van. Knopen en ritsen vind ik bij baby's niet zo handig, dus ik maakte een versie met drukknoopjes op de schouders. Altijd handig: gewoon langs onderen over de baby in kwestie heen trekken en hups, de schouderstukjes aan elkaar klikken zonder dat je er je baby moet voor omdraaien.



Tussen de boven- en onderpanden naaide ik een oranje-zalmroze paspelbandje, perfect passend bij de kleur van de binnenkant van de konijnenoortjes. Dit deed ik ook al bij het jurkje dat ik voor mijn jongste dochter in hetzelfde stofje naaide: u ziet het, het blijft goed combineren!





Voor het rokdeel werd in het oorspronkelijke patroon een rimpelrokje voorzien, maar ik maakte er eentje met vooraan en achteraan 2 plooien. Gewoon omdat het zo in m'n hoofd zat.





U merkt het wellicht ook aan de foto's, dat ze een andere achtergrond hebben dan gewoonlijk... wij zijn dan ook verhuisd! We wonen nu anderhalf jaar tijdelijk in een goedkoop huurhuisje, aangezien we grootse bouwplannen hebben. In augustus gaan we van start met de bouw van een LEW, een lage energie woning, in de Vlaamse Ardennen. Tot dan kunnen we genieten van het gewéldige comfort van het hele oud huisje waar we nu tijdelijk in kamperen, en zullen we onze toekomstige LEW nog extra weten te appreciëren. We hebben alvast geen barkoude winter gehad, en de zomer staat voor de deur, dus voorlopig overleven we het hier feilloos.

Het cadeaupakketje voor Louise wordt nog verder aangevuld met ander naais, maar daar moet ik met mezelf (en thank God for Pinterest) eerst nog wat over brainstormen.
Als jullie leuke suggesties hebben, laat dan zeker een berichtje achter!


Stof: Rabbit Race van Soft Cactus, van bij Petite Couture
PaspelDe Stoffenkamer
Drukknoopjes: Prymm bij Veritas










2 opmerkingen: