zaterdag 26 december 2015

Christmas from Africa

Oma maakte vorige maand een reis naar Namibië.
Heb je graag dat ik iets meebreng van daar?
Ja, ma, als je daar een stoffenwinkel ziet, ga zeker eens binnen en breng maar iets mee!
Ze bracht 7 meter stof mee. Ik was er heel blij mee natuurlijk.

Ik maakte er de kerstoutfit van onze meisjes mee.
De ideale gelegenheid trouwens, om mijn blog nog eens vanonder het stof te halen... Ik maakte nog vanalles de afgelopen maanden, maar het raakte maar niet geblogd.

Voor de kerstoutfit van de dames baseerde ik mij opnieuw op het SVDHZ patroon waar de meisjes zo geweldig goed in passen. Het werd een jurkje met een kraagje voor de jongste, en een jurkje met doorlopende paspel tot in de zakken voor de oudste.


De oudste wilde niet poseren. De jongste maar al te graag.


Paspellint en het bloemetje in de haren haalde ik bij Veritas.






De ontsierende muggenbeetjes in haar gezichtje moeten we erbij nemen.
Iemand trouwens tips om de last van muggenbeten te verminderen? Het arme kind is de enige van ons vier die steeds bestookt wordt. Als er eentje binnen glipt, staat ze de ochtend nadien helemaal vol met van die hele grote bobbels die heel hard jeuken. Gouden tips zijn welkom!
   

Buitenstof: lokale stoffenwinkel in Swakopmund, Namibië
Voering: Veritas
Paspel en drukknoopjes: Veritas







5 opmerkingen:

  1. Hier ook zo eentje dat gemakkelijk vol muggenbeten staat. Bij ons deed het elektronische apparaatje (gevonden bij dreambaby) wonderen! Wel ducht genoeg bij haar bed gezet en de kamerdeur gesloten, maar in de handleiding staat duidelijk wat mag en wat niet mag...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ahja, dat is inderdaad nog iets om te overwegen.
      In ieder geval, binnenkort zou het vriezen en dan zijn we weer voor een paar maandjes gerust zonder muggen... :-)

      Verwijderen
  2. Mooi jurkje! Citroengeur houdt muggen weg, misschien kan je dat eens proberen...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Waarmee verkrijg je citroengeur in de kamer?

      Verwijderen