maandag 3 augustus 2015

Lotta rokje

Ik maakte een eenvoudig Lotta rokje voor de kleinste des huizes.
Snel even tussendoor, dankzij de heldere handleiding, die we zo stilaan van Compagnie M. gewoon worden.

Onze bijna-driejarige is een smalpoepke, dus ik maakte voor haar een maatje 86, met lengte 92. Ideaal voor haar. Ze heeft zelfs nog een ietsiepietsie over. Het zal alvast lang meegaan, want die buikomtrekjes van onze kindjes lijken eigenaardig genoeg jaaaaaren hetzelfde te blijven. 

Een lapje stof, waarvan ik niet meer weet waar ik het kocht en hoe het heet, wat biais, een rits en twee knoopjes, en dit is het resultaat:


Voetjes erdoor ...






En aan!






Patroon: Lotta - Compagnie M.
Stof: vond ik ergens in mijn kast, mocht ik me dat nu eens herinneren ...

2 opmerkingen:

  1. Mooi rokske, hier is die buikomtrek ook zo mini, dochter van een jaar heeft maat drie maanden van bepaalde kleedjes, golfkes....ik kwam hier terecht viz liesellove, omdat ik me kon vinden in je reacties over natuurlijk moederen, samen slapen, voeden enz

    BeantwoordenVerwijderen