vrijdag 31 juli 2015

Tutorial Barbiejurkjes

Vakantie en twee echte meisjes in huis. Dan wordt er met Barbie gespeeld. Overal. Binnen, buiten, onder de tafel, op de tafel, en vooral op plaatsen waar je makkelijk overheen struikelt natuurlijk.

Al die kleine spulletjes, kleine meubeltjes, kleine kleertjes, ze zijn er hier dol op!
Maar ze hadden toch zo weinig kleertjes, die arme Barbies. Ik had er medelijden mee en besloot er iets aan te doen.

Ik zocht via Pinterest naar ideetjes en stootte zo op de geweldige Barbie-dress tutorial van Jessica. Ze zijn heel eenvoudig en snel te maken, en geweldig om mijn stofrestjes nog tot een nuttig doel te bestemmen!

Het resulteerde in vrolijke zomerse strapless jurkjes. Perfect om van de terugkerende zonnestraaltjes te genieten.


Naast het obligate roze, mocht ik gelukkig ook nog wat retro-modelletjes maken. Het groen-wit gestreepte jurkje maakte ik uit een oud mannenhemd uit de kringloopwinkel.


 De dames zijn klaar voor deel 2 van de zomer.






Er staan nog heel wat meer free Barbie-tutorials op Craftiness is not optional.
Rokjes, bloesjes, jurkjes, ... om de kleerkast van Barbie op te vullen!

Tevredenheidsgraad van de dochters = 100% ! Ook de speelkameraadjes zijn er dol op tijdens een speelnamiddag. Zelfs mama beleeft haar tweede kindertijd (oh wat was ik er zelf ook dol op!).

Tip: maak er genoeg of maak ze desnoods dubbel, om geruzie te vermijden, want ze zijn heel gegeerd ;-)


Free Barbie-tutorials te vinden via: http://www.craftinessisnotoptional.com/tutorials

2 opmerkingen:

  1. Heel leuk gedaan! Ik moet er dringend ook enkele maken :)

    Ik nomineerde je voor de Liebster Award, klik even naar mijn blog voor je award en meer info ;)

    http://bellevi-handmade.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen