dinsdag 14 april 2015

Men neme een kleuter, SVDHZ 2, stofrestjes en fluostift.

Roze. Hmm. Altijd moeilijk. Soms té meisjesachtig ook.
Maar goed, Léonie is echt een meisje-meisje en mocht kiezen. Ik had het beloofd.
Op de site van Liessellove zagen we dit prachtige zomerse stofje, Orni Incandescence van Art Gallery, voor een weggeefprijsje... En niet té roze ook. Of juist wel.


Het moest een zomers jurkje worden.
En welk recept overtreft nog steeds alle andere patronen ten huize So Naais? Juist ja, voor smalpoepkes regeert SVDHZ in patronenland!

De drukke stof had geen weelderige variant van het basispatroon nodig. Daarom koos ik voor een versie die heel basic bleef, maar deze keer met een knoopsluiting vooraan. Het doet toch iets zomerser aan, vind ik.


Tussen de bovenpanden en de onderpanden naaide ik een paspelbandje om het geheel wat te breken. En onderaan wilde ik een kantje voor een mooie afwerking.


De te kleine stoflapjes die overbleven, daar wist dochterlief zich wel raad mee. Fluostiften uit de kast en kleuren maar!



Heerlijk toch, de creativiteit van een vijfjarige. Het is een bekend verhaal: wat wij zouden weggooien, daar amuseren ze zich nog geweldig goed mee.

En daarna nog even het jurkje testen op de springkwaliteiten in bed. Duidelijk goed bevonden.
En u ziet het. Ook daar weer roze, inderdaad.


En toen was het genoeg.




Stof: Orni Incandescence - Art Gallery - www.liesellove.be
Patroon: SVDHZ 2
Paspel & kant:  De Strik, Ledeberg




2 opmerkingen:

  1. Creatief talent, zowel mama als dochter.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Awel, dat is een prachtig kleed!
    Die onderkant: daar ben ik fan van :)
    Heel mooi maar dat kan ook niet anders met zo'n fotomodel IN het kleedje.

    BeantwoordenVerwijderen