zondag 14 december 2014

Doorlopende tekening: check!

Al een tijdje wilde ik eens een stuk maken met een doorlopende tekening bij de sluiting.
Ik vond er het geschikte stofje voor, in de webshop van Ella & Basiel.
Een prachtig, zacht en heerlijk soepel vallend winterstofje. Winterwood van Kokka.


Zoals u weet, zijn de lijfjes van mijn jongedames perfect gemaakt om in de SVDHZ modelletjes te passen. Het tweede boek is wat dat betreft geen uitzondering. 




Ik begon eraan begin november. Jaja, u leest het goed, we zijn intussen half december en ik heb er anderhalve maand aan gewerkt. Doorwerken lukte niet want de vreselijkste weken van het jaar eisten al m'n tijd op. Intussen zijn ze stilaan weer achter de rug: november en december staan hier synoniem voor examens opstellen en nadien de 2500 te verbeteren bladzijden zien te doorworstelen. Een hoogst afstompende rotklus, geloof me vrij. 
Hier en daar vond ik tussendoor hoogstens wat naai-halfuurtjes om wat te ontspannen. En als we al die halve uurtjes samentellen, dan geeft dat dit als resultaat:


Als dat niet geweldig goed gelukt is, voor een eerste keer! Het vogeltje en het eekhoorntje kregen hun staartjes terug, en de bomen kregen weer takken. Zo, dat kunnen we dan ook alweer!
Ik verloor niet eens zoveel stof. Het vereiste wat denkwerk, maar ik kon vrij slim en zuinig knippen, waardoor er nog genoeg stof over is voor nog een projectje.
De drukknoopjes van Prym (ik zei het al: die kwaliteit is écht goed!) komen van bij Veritas.

Ik maakte een jurkje zonder mouwen, omdat een longsleeve daar mijns inziens toch wel wat beter onder past. Het bovenstukje werd gevoerd met effen witte katoen.

Marijke van Ella & Basiel zorgde voor het perfecte bijpassende paspellintje. Het laatste stukje op de rol, lucky me!


Ons Léonietje ziet bijna even wittekes als de muur, vergeef het kind haar oorontsteking. Maar binnen enkele dagen dartelt ze wellicht weer vrolijk rond.







Patroon: Stof voor durf het zelvers 2 - à la carte
Stof: Winterwood van Kokka van Ella & Basiel.
Paspel: Ella & Basiel.
Drukknoopjes: Prym van Veritas.


1 opmerking: