vrijdag 26 december 2014

Blingbling en de zussenoorlog

Kleine meisjes houden van blingbling. Die twee van mij ook.

Toen ik de bestelde Timber Valley van Michael Miller ging ophalen bij Bolletjeseend, met de twee meisjes op de achterbank, en ze het stofje zagen, ontstond er (alweer, het moet gezegd) een helse zussenoorlog.
P (2j) : "ikke kleedje voo mij make hé mama" L (4j) : "nee, jij krijgt geen kleedjes, je hebt er al genoeg, het is voor mij hé mama, hé mama, ja toch hé mama?". En we waren vertrokken voor een ellenlange discussie waarbij de stof bijna sneuvelde.
Zucht. Eindeloos zijn ze soms, die discussies op de achterbank. Inclusief de lange benen die dan doelgericht van beide kanten heen en weer gemikt worden.

Gelukkig had ik me voorzien van genoeg stof om er twee stukken uit te maken.

Ik maakte een rokje voor de oudste. Een Pauline met zakjes uit Zelfgemaakte Kleertjes 2. Het zal echter een rokje voor de volgende winter zijn, want het valt nog wat groot en er steekt geen elastiek in.

Het jurkje voor de jongste kon wel meteen gedragen worden met de feestdagen in het vooruitzicht.
Het stofje vraagt ook echt wel om een feestdag. Zo blinken!

Ik gebruikte mijn laatste aanwinst, SVDHZ2 en koos voor het basismodel. Ellen van mamadammeke.blogspot.be inspireerde me voor de extra frullerige mouwtjes.
Tussen bovenstuk en rokdeel deed ik een gouden paspeltje.


De binnenkant van het bovenstukje voerde ik volledig met een effen wit katoentje. En achteraan maakte ik een sluiting met Prym-drukknopen. 

Gecombineerd met de bijpassende blingbling-schoenen, die ze al een paar weekjes heeft ingelopen, schitterde ze op Kerstavond.


Ik was nét klaar met het jurkje op de dag van Kerstavond. En aangezien het op Kerstavond per definitie donker is, zijn er nog geen goede foto's van het -overgelukkige- model met het jurkje aan. 
Op Nieuwjaarsdag doen we misschien eens een poging.

En zo geschiedde, op Nieuwjaarsdag:




Patroon: SVDHZ 2

1 opmerking: