woensdag 29 oktober 2014

Nieuwe recepten!

Twee weken geleden bestelde ik hem in voorverkoop bij Bambiblauw... de Zo Geknipt 2 !



Gesigneerd en al !
















Uit de nieuwe receptjes spraken de eenvoudige ontwerpjes voor kinder- en babykleertjes me het meeste aan.
In onze omgeving worden aan de lopende band baby's gemaakt en geboren, dus een babyhemdje was het ideale patroontje om eens uit te proberen. Ik oefende nog met een overschotje van een stofje van Riley Blake dat ik deze zomer al verschillende keren had gebruikt voor andere projectjes.



De mouwen kwamen in een effen oranje katoentje.


Ik gebruikte matte oranje drukknoopjes van Prym (wat een goede kwaliteit!) om de overslag te sluiten aan de buitenkant.
En aan de binnenkant gebruikte ik er matte gele, ook van Prym.


Het was een fijn hemdje om te maken, met een goede werkbeschrijving en duidelijke foto's, zoals we van Zo Geknipt gewoon zijn. 

Er volgen er zeker nog, mits volgende aanpassingen:

- Ik zou ik aan de bovenkant van de voorpanden (de overslagpanden) wel een centimeter extra naadwaarde geven. Ik werk graag properkes, met een dubbele zoom, zodat er binnenin geen zigzagsteek of rafelende randjes te zien zijn. Dit patroon voorziet dit niet.
- Zelfde opmerking voor de mouwen.
- Ook voor de zij-zoom van de overslagpanden zou ik een extra centimeter voor een dubbele zoom voorzien. Dit is dan ook meteen een stuk steviger voor het gebruik van drukknopen.
- Ik zou het patroon in het algemeen ook 1 à 2 centimeter langer maken; ik vind het aan de korte kant. Maar dat komt misschien omdat ik twee lange smalle dametjes in huis heb en ik mij daar standaard op moet voorzien ;-)



Patroon: Zo Geknipt 2 (recept 14)
Stof: Riley Blake van de bakstenen winkel van Pand Diependaele
Drukknopen: Prym van Veritas


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen