zondag 12 oktober 2014

Herfstige Lotta


Na het Herfstig Janneke voor de jongste, had ik nog veel stof over.
Er kon nog met gemak een Lotta uit voor de oudste.
En zo geschiedde...



Veel moet er niet gezegd.. het is een makkelijk patroon met fijne details in de afwerking.




Bovendien ben ik ook fan van de geweldig duidelijke werkbeschrijvingen van de patronen van Compagnie M. Alles vlotjes afgewerkt, zonder knoeien!
Léonie is bijna 5, maar het patroon valt groot uit, waardoor ik na het opmeten besloot om maatje 4 jaar te maken. Ik moest ook nog het bovenstukje versmallen.
In het rokgedeelte verwerkte ik steekzakjes en achteraan koos ik voor een knopenpat om het bovenstukje te sluiten.




Patroon: Lotta van Compagnie M
Stof: Birdy van Poppy van Liesellove - voering: effen oranje katoen
Bruine knoopjes: gerecy-kleerd van een oud Zara-bloesje van mezelf

3 opmerkingen:

  1. Zo grappig en leuk! Ik had vandaag een workshop Lotta en iemand koos net hetzelfde stofjes! Wat een toeval. Heel mooi geworden! M

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hetzelfde stofje maar een heel ander eindresultaat! Héél schoon hoor, zowel de Lotta als het Janneke! En ik ontdekte net een heel leuke blog!

    BeantwoordenVerwijderen