zaterdag 11 oktober 2014

Herfstig Janneke

't Is hier even stil geweest. Ik heb in september wat vaker achter m'n bureau gezeten dan achter m'n naaimachine, zoals het hoort voor een juf, uiteraard. Was me dat even afkicken, na een productieve naaizomer.
Het afkicken van de naaimachine ging gepaard met allerlei afkickverschijnselen, zoals daar zijn: stof kopen, véél stof kopen... Terug voor de klas, en dat met een lessenrooster vol springuren... dat betekent dat ik tussen de lessen door dus wel nog "even" stofjes kan gaan scoren. Er bevinden zich immers wel wat leuke Gentse stoffenwinkels gevaarlijk dichtbij m'n school.
Ik had bovendien het geluk om ook nog eens stof te winnen. Ik nam deel aan de wedstrijd op de blog van Ellen (http://mamadammeke.blogspot.be/) en won een waardebon om stof te shoppen bij Creasis - alweer een nieuwe shop erbij op m'n lijstje.
Er ligt dus een hele stoffenvangst te wachten, om de herfst mee door te komen...

Eén van de vangsten was de Birdy. Een babyribje van Poppy, gekocht bij Liesellove met het oog op de herfstcollectie voor de dames hier. Ze groeien en groeien maar door, dus die kast moet echt wel weer gevuld worden voor de koude zijn intrede doet.
Ik las tussendoor ook heel veel in blogland, om inspiratie op te doen. Daar zag ik enkele weken geleden Janneke opduiken. Een gratis patroontje op de blog van Sisko by Mieke, voor een jurkje tot maatje 18-24 maanden. Het leek me wel vlot te maken, dus ik drukte het af.
Maar... 24 maanden... help, de jongste wordt deze maand 24 maanden, ik moést er dus echt wel aan beginnen of ze zou er niet meer in passen. Gelukkig is het een smalpoepke, en past ze nog makkelijk in kleertjes van 18 maanden. Bij het nameten bleek ze nog de ideale maten te hebben om er nog net in te passen.

Janneke is een eenvoudig A-lijntje met stolpplooien. De buitenstof is Birdy van Poppy en de binnenkant is een effen oranje katoentje waarvan ik niet meer weet waar ik het ooit kocht. Ik gebruikte een oranje paspelbandje tussen boven- en onderpand. De sluiting voorzag ik van knopen. Aja, want inmiddels is mijn knoopsgatenvrees over.








En met een bijpassend coltruitje eronder, is Pauline haar eerste herfsttenue een feit.




Patroon: Janneke van Sisko by Mieke
Stof: Birdy van Poppy, gekocht bij Liesellove

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen