zaterdag 13 september 2014

Knoopsgatentraining

Niks bijzonders vandaag, gewoon een beetje knoopsgatentraining.
Na anderhalf jaar aan de naaimachine, heb ik het pas nu sinds enkele weken aangedurfd om ook eens wat stuks te maken met knoopjes en echte knoopsgaten. Ik heb ze lang vervoekt, maar het tweede oefenprojectje met knoopsgaten is alweer gelukt, hoera!

Voor het kleedje koos ik voor iets bekends, het klassieke SVDHZ jurkje dat zó goed zit rond het lijfje van mijn dames hier thuis. Alsof het voor hen getekend was!

Ik werkte zo'n jurkje eerder al af met een rits, met een striksluiting op één of twee schouders, en nu dus ook eens met knoopjes en knoopsgaten.

Ohja, ik maakte voor de verandering trouwens eens een stuk voor Pauline... de jongste telg des huizes. Ze is bijna 2 jaar en ze doet al eens wat langer met een kledingstuk. En het moeten niet altijd afdragertjes van grote zus zijn.


De voorkant, heel klassiek.
Voor het rokdeel nam ik 2x de tailleomtrek en naaide ik het aan het bovenstuk met kleine, onregelmatige plooitjes.




En de achterkant, met roze knoopjes op de rug.
De knoopjes zijn van een oud bloesje van mezelf.



Speelproof bevonden!

Past uitstekend bij haar grijsblauwe oogjes, niet?





Ik werkte de binnenkant van het bovenstukje af met dezelfde stof, als voering.
Tussen het bovenstukje en het rokdeel naaide ik een reepje blauwe stof, om de taille te accentueren.

Stof: www.klijntje.be
Patroon: SVDHZ

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen