woensdag 10 september 2014

Het troostbloezeke

Een nieuw strijkijzer, nog wat mooie stof over en een dochter die toch nog superblij was met het resultaat van mijn twijfelgeval van de vorige keer... dus alle moed samengeraapt om er deze keer toch wel iets beters van te bakken.

En 't is gelukt ook!

Nog een Blush-bloesje gemaakt uit één van mijn favoriete naaiboeken, Homemade Mini Couture.
Ik nam het resterende Toddler Ivy stofje waar ik nog net gepast het bloesje met pofmouwtjes uit geknipt kreeg, en werkte het verder af met een fris wit kraagje.



En weet je wat.. zélfs de knoopsgaten lukten! Na anderhalf jaar achter de naaimachine, zat het deze keer mee om de vier knoopsgaten allemaal na elkaar gelukt te krijgen! Geen enkel haperingske, niks. Je kan denken hoe blij ik ermee ben. Weg met de knoopsgatenvrees.



Heel blij met het resultaat. Er zullen dus nog veel knoopsgaten volgen. Al blijf ik ze voorlopig eerst nog een keer of 10 testen op een testlapje; overmoed komt immers voor de val.

Het model was vanmiddag echter met geen stokken aan het poseren te krijgen.
Een foto met een blij gezichtje volgt ongetwijfeld nog wel één dezer uren/dagen :)


Stof: Soft Cactus, Toddler Ivy van bij Klijntje
Patroon: Blush uit Homemade Mini Couture, maat 5 jaar

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen