zondag 24 augustus 2014

Flanelleke pour mademoiselleke

Een wisselvallige maand augustus, dat doet een naaimens toch al aan de herfst- en wintercollectie denken. Aan flanellekes zelfs.

Vorig jaar kocht ik bij De Strik in Ledeberg een bomma-flanelleke, aan het einde van het winterseizoen. Tot nu toe bleef het ongebruikt tussen m'n andere stofjes liggen, maar ik zag er vorig jaar al een pyjama in voor de oudste, en alzo geschiedde deze week.


Hoppa, bomma-style!



Met een hippe poep...




en een ietwat luxueuzer kraagje, met paspelbandje er tussenin genaaid.




Het zit als gegoten voor Léonie.




En ze wilde er meteen al mee slapen. Tja, dat wordt warm vannacht...
De donsdekenhoes en de kussenhoes maakte ik enkele maanden geleden ook eventjes tussendoor.



De jongste wil er ook nog eentje, papa ook, en ikzelf eigenlijk ook wel... nu nog op zoek naar leuke volwassen patroontjes. Want ik wil ook wel zo'n hippe poep!


Als u het zag, dan zag u het goed: deze meisjespyjama is gemaakt op basis van jongenspatroontjes, omdat een winterse pyjama best lekker ruim mag zitten.

Patroon:
- hemd: Homemade Mini Couture - Gingerbread
- broek: Homemade Mini Couture - Rollercoaster

Stof: zowel de stof voor de pyjama, als de stof voor de dekbedhoes en de kussenhoes komen van bij De Strik in Ledeberg.





3 opmerkingen:

  1. Leuke pyama! Ziet er gezellig warm uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vrees inderdaad dat ze gaat zweten vannacht - ze moest en zou erin slapen ...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. lol die twee van ons kunnen zo samen op trot met hun pyjama's ;)

    BeantwoordenVerwijderen