zaterdag 26 juli 2014

Le contenu

Oftewel, de inhoud!
Ik maakte de voorbije week dit rugzakje voor Robbe. Aan de inhoud legde ik deze week nog de laatste hand. Allemaal dingetjes die nog een laatste afwerking nodig hadden, die ik steeds maar weer uitstelde: de kamsnaps aan het pyjamaatje zetten en de biaislinten aan de slabbetjes.

Zoals jullie al weten, presteer ik het best op zonne-energie...alors, voilà le résultat:


Een pyjamaatje of indien gewenst, speelpakje. Aangezien Robbe best een flinke kloekerd is voor z'n leeftijd, verkoos ik een maatje 80 voor deze herfst/winter. Hij zal dan 9 à 12 maanden zijn, en zal met 9 maanden wellicht al een maatje 80 kunnen gebruiken. Het patroontje van Kiind.nl valt namelijk nogal klein uit, had ik al eerder gemerkt, dus we namen het zekere voor het onzekere.

Het stofje van Lillestof kocht ik online bij Koekepeertje. De rekbare stof die ik gebruikte voor de afwerking van de mouwen, de onderkant en de boordjes, komen van bij De Strik in Ledeberg.



Detail van de kamsnaps en de broekspijpjes :



Voor het pakje had ik al eens geoefend. Ik maakte het al eens in maatje 86 voor ons Pauline, die er heel blij mee was. Ze kon er jammergenoeg niet zo lang in, het was snel te klein. Tja, ze groeit goed, die kleinste van ons!


Slabbetjes komen ook altijd van pas, bij pasgeborenen, peuters en zelfs kleuters, dus maakte ik ook nog twee slabbetjes, groot genoeg om tot kleuterleeftijd te kunnen dienen. Het patroontje is een eigen ontwerpje, in een formaat dat ik zelf zeer handig vind ... lang genoeg om er het bordje ook nog op te zetten op tafel, zodat er niet teveel gesmost wordt op de schoot en op tafel.



Ook voor de slabbetjes had ik al eens geoefend natuurlijk.... Toen Pauline 1 jaar werd, deed ik er enkele cadeau als traktatie bij de onthaalmoeder, en ik maakte ze ook al eens voor Helena, het buurmeisje. De ideale manier om restjes stof gecombineerd op te gebruiken en toch tot een resultaat in één geheel te komen.


Zo, en morgen op bezoek bij Robbe!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen