woensdag 30 juli 2014

Een maximum aan polkadotjes voor Maxine

Wat hou ik ervan, van polkadotjes! Altijd leuk om iets mee te maken voor kleine meisjes, want het staat hen altijd beeldig.

Ik maakte een cadeautje voor het dochtertje van een vriendin, gewoon, zomaar, omdat ik er zin in had.
Het werd een rood-wit jurkje, met blauwe biais onderaan, en bovenaan met kamsnapssluitingen. Valt het op dat ik graag snel resultaat zie van m'n werk en dat ik het knoopsgaten maken, en ritsen inzetten graag achterwege laat indien het kan? :-) Kamsnaps dus!
Ik nam voor het bovenstukje alweer het basispatroon van het jurkje uit SVDHZ. Dat patroon zit als gegoten voor mijn twee smalpoepkes, en het dochtertje van mijn vriendin is ook een smalpoepke, dus de keuze voor SVDZH lag voor de hand. Ik paste het patroon een beetje aan bovenaan, zodat ik met twee flapjes en twee knoopjes kon werken voor de sluiting.
Voor het rokdeel maakte ik twee plooitjes vooraan en twee plooitjes achteraan. Het was de bedoeling om stolpplooitjes te maken, maar ze zien er meer uit als gewone plooitjes, dus dat wordt nog wat oefenen in stolpplooiplooien! Niettemin toch heel tevreden van dit vrolijke jurkje!

Stofje komt van bij De Strik in Ledeberg.




Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen